Yüksek Performans: 3060 ile Frame Generation Kullanımı
Ekran kartı teknolojileri hızla gelişiyor ve son yıllarda saf performansa ek olarak çeşitli yazılımsal/donanımsal müdahaleler de görüyoruz. Özellikle Nvidia'nın tanıttığı Frame Generation teknolojisi, yapay zeka sayesinde kare tahmini yaparak FPS değerlerini artırıyor. Ancak bu teknoloji şu anda sadece RTX 4000 serisine destek sunuyor ve bu da bir tartışmaya yol açtı.
Rakip olan AMD, FSR 3 ile kendi Frame Generation teknolojisini duyurdu. FSR 3, eski ekran kartlarıyla bile kullanılabiliyor ve modderlar tarafından birçok oyun ve ekran kartına entegre edildi. Bu da piyasadaki birçok oyunda Frame Generation'ı kullanma imkanı sağlıyor.
Nvidia DLSS ve AMD FSR teknolojileri aslında FPS artırma teknolojileri arasında yer alıyor ve yıllardır kullanılıyorlar. Nvidia, donanımsal destekle yaptığını savunurken, AMD ise bunu yazılımsal olarak başarabildiğini belirtiyor. FSR teknolojisi, GTX serisi gibi daha eski ekran kartlarında da aktif olarak kullanılabiliyor. AMD'nin eski kartlara destek vermesi birçok kişi tarafından takdirle karşılandı.
Tabii ki, FSR'nin görüntü kalitesi bazı durumlarda Nvidia'nın DLSS teknolojisi kadar başarılı olmayabilir, ancak FPS değerlerini minimal kayıpla artırma imkanı, birçok oyuncu için kabul edilebilir bir durum haline gelmiştir.
Bu teknolojilerin temel amacı, oyundaki kareleri tahmin ederek yeni kareler oluşturmaktır. Ekran kartı tarafından oluşturulan yeni kareler eklenerek FPS değerleri ciddi şekilde artırılır. Ancak bu hesaplamalar gecikmelere neden olabilir, bu noktada Nvidia'nın Reflex ve AMD'nin AntiLag teknolojileri devreye girer.
NOT: Modu silmek için oyunun klasörüne attığınız 2 dosyayı silmeniz yeterlidir.
Ekran kartı teknolojileri hızla gelişiyor ve son yıllarda saf performansa ek olarak çeşitli yazılımsal/donanımsal müdahaleler de görüyoruz. Özellikle Nvidia'nın tanıttığı Frame Generation teknolojisi, yapay zeka sayesinde kare tahmini yaparak FPS değerlerini artırıyor. Ancak bu teknoloji şu anda sadece RTX 4000 serisine destek sunuyor ve bu da bir tartışmaya yol açtı.
Rakip olan AMD, FSR 3 ile kendi Frame Generation teknolojisini duyurdu. FSR 3, eski ekran kartlarıyla bile kullanılabiliyor ve modderlar tarafından birçok oyun ve ekran kartına entegre edildi. Bu da piyasadaki birçok oyunda Frame Generation'ı kullanma imkanı sağlıyor.
Nvidia DLSS ve AMD FSR teknolojileri aslında FPS artırma teknolojileri arasında yer alıyor ve yıllardır kullanılıyorlar. Nvidia, donanımsal destekle yaptığını savunurken, AMD ise bunu yazılımsal olarak başarabildiğini belirtiyor. FSR teknolojisi, GTX serisi gibi daha eski ekran kartlarında da aktif olarak kullanılabiliyor. AMD'nin eski kartlara destek vermesi birçok kişi tarafından takdirle karşılandı.
Tabii ki, FSR'nin görüntü kalitesi bazı durumlarda Nvidia'nın DLSS teknolojisi kadar başarılı olmayabilir, ancak FPS değerlerini minimal kayıpla artırma imkanı, birçok oyuncu için kabul edilebilir bir durum haline gelmiştir.
Bu teknolojilerin temel amacı, oyundaki kareleri tahmin ederek yeni kareler oluşturmaktır. Ekran kartı tarafından oluşturulan yeni kareler eklenerek FPS değerleri ciddi şekilde artırılır. Ancak bu hesaplamalar gecikmelere neden olabilir, bu noktada Nvidia'nın Reflex ve AMD'nin AntiLag teknolojileri devreye girer.
NOT: Modu silmek için oyunun klasörüne attığınız 2 dosyayı silmeniz yeterlidir.